A Canva sztori

Felveheti a versenyt egy tizenéves lány az internet óriásaival?

canva sztori

A Canva online képszerkesztő története 2006-ban kezdődött. A 19 éves Melanie Perkins az ausztráliai Perth Egyetem Kereskedelem és kommunikáció szakán tanult, későbbi üzlettársával, Cliff Obrecht-el együtt.

Azért, hogy egy kis jövedelemre szert tegyen, iskolatársait tanította a Microsoft és Adobe grafikai programjainak használatára. Az InDesign és a Photoshop alapjainak elsajátítása hónapokat vett igénybe és alkalmazása is bonyolult volt.

Egy poszter vagy szórólap előállításához előbb meg kellett szerkeszteni a dokumentumot Word-ben vagy Photoshop-ban, majd a megfelelő méretre átszerkeszteni, pdf-be lementeni és kinyomtatni. Mindez hosszú és összetett folyamat volt.

Már akkor felmerült benne egy sokkal egyszerűbb, online elérhető és a felhasználók közötti együttműködést lehetővé tevő képszerkesztő program gondolata.

Fusion Books- a Canva prototípusa

Azért, hogy tesztelje az ötletét, a fiatal pár 2007-ben létrehozta a Fusion Books nevű, internetes iskolai évkönyvkiadó vállalkozását.

A Canva prototípusának is tekinthető platformot a fiatal pár a lány édesanyjának házában, a nappaliban hozta létre.

A szoftver elkészítéséhez szükséges pénzösszeget a családtagoktól és rokonoktól kérték kölcsön.

A vállalkozás hatalmas siker volt. Melanie abbahagyta tanulmányait, hogy teljes erővel a Fusion Books-ra tudjon koncentrálni.

A cég jelenleg is Ausztrália legnagyobb iskolai évkönyvkiadója. Franciaországban és Új-Zélandon is jelen van.

Melanie és Cliff rengeteget tanult a Fusion Books működtetése közben arról, hogy hogyan kell eladni, toborozni, üzletet építeni.

Már csak egy erős technikai háttérrel rendelkező társalapítóra és befektetőkre volt szükségük, hogy ötletüket továbbfejlesszék.

Cameron Adams, a Google volt munkatársa személyében megtalálták az ideális partnert új vállalkozásukhoz, ma ő a Canva termékmenedzsere.

Cégünk küldetése, hogy képessé tegyük a világot a tervezésre. És valóban az egész világra gondolunk.

Melanie Perkins

A Canva használatához itt találsz egy részletes útmutatót.

Aki kockáztat az nyer?

Három év telt el az első befektető megkeresése és az első tényleges befektetés között. Ez alatt az időszak alatt több mint 100 befektető mondott nemet a vállalkozás ötletére.

Melanie Perth-ben, az Év Innovációja díjátadón ismerkedett meg Bill Tai San francisco-i befektetővel, a MaiTai kitesurf-kockázati tőke – csoport alapítójával.

A naivitásunk bizonyos szempontból segített bennünket … Ha tudtam volna mindazokat a dolgokat, amelyeket nem tudtam, az ijesztő lett volna.

– Melanie Perkins

Bill Tai meghívta a lányt a 2012-es MaiTai konferenciára Hawaii-ba és később ő is egyike lett a Canva befektetőinek.

Kockázat: súlyos sérülés, jutalom: cég indítása.

– Melanie Perkins- forbes.com

Melanie tudta, hogy a MaiTai konferencián olyan vállalkozók vesznek részt, akik kiteboard-oznak, ezért hogy közelebb kerülhessen hozzájuk, beletanult ebbe az extrém vízisportba.

Az eseményen 21 millió dollár finanszírozáshoz jutott és 2013 nyarán a Canva sztori kezdetét vette, és a startup elindult a sikerhez vezető úton.

A vállalkozást a tervezettnél később sikerült csak elindítani, de az időzítés tökéletes volt. A különböző közösségi média oldalak felfutásának időszaka volt, amelyek felhasználói nem rendelkeztek olyan technikai és grafikai tudással, amely a nagy versenytársak szoftvereinek használatához szükséges volt.  

A Canva-ban minden megvolt, amire egy átlagos felhasználónak szüksége van ahhoz, hogy professzionális terveket hozzon létre.

  • Percek alatt átlátható, könnyű kezelőfelület.
  • Különböző méretekben lehet szerkeszteni, így minden közösségi oldalon használható.
  • Hatalmas fotóadatbázis,
  • Számos betűtípus készlet, sablon, szín közül válogathat,
  • Lépésről-lépésre útmutatók, blog bejegyzések azok számára, akik a színek, a design világával ismerkednének.
  • Minden fontos funkció ingyenesen elérhető.

2014 végére a platform meghaladta az 1 millió felhasználót.

A következő 5 évben a Canva elérte a 10 millió felhasználót.

Mindezt úgy sikerült elérniük, hogy soha nem futtattak egyetlen fizetett hirdetést sem.

Mi a Canva sikerének a titka?

Bizonyosodj meg arról, hogy az általad létrehozott megoldás az emberek számára fontos problémát old meg. Keress valamit, ami valóban jelentős. Találj meg egy problémát, amellyel sok ember szembesül.

Melanie Perkins – forbes.com

– Egy nagyon jó termék

– A felhasználók visszajelzéseinek folyamatos követése, meghallgatása

– Folyamatos tesztelés

– Szájról szájra terjedő reklám

– Világszerte ismert személyiségek bevonása a termék népszerűsítésébe

– A felhasználók tervezői képességeinek fejlesztése a Design School segítségével

A Canva várólistáján 50 000 személy szerepelt, akik megosztották terveiket az ismerőseikkel, ennek köszönhetően érte el pár hónap alatt a felület a 150 000 felhasználót.

Ma már 190 országból több mint 30 millióan használják a Canva-t és ez a szám egyre csak nő.

„A Macintosh demokratizálta a számítógépeket; a Google demokratizálta az információhoz való hozzáférést; és az eBay demokratizálta a kereskedelmet. Ugyanígy a Canva demokratizálja a dizájnt. ” – mondta Guy Kawasaki úr.

“Nem sok esélyed van egy ipar demokratizálására, ezért megragadtam a lehetőséget, hogy a Canva-nál dolgozhassak.” A neves szerző, vállalkozó és startup tanácsadó kidolgozta a Canva evangelizációs programját, és elősegíti a nemzetközi növekedést.

Kawasaki úr elmondta: „A Canva korai alkalmazója voltam, és ezt használtam közösségi média grafikáim és az e-mailes hírlevelek elkészítéséhez. Miután kapcsolatba léptem a Canva alapítóival, elvarázsolt a vállalat elképzelése és vágya a világ megváltoztatására. ” Kawasaki úr befektetővé vált a társaságban is.”

A Canva sztori számokban:

– több, mint 30 millió havi felhasználó

– 500 000 szervezet és 1 500 000 fizető felhasználó

– 90 000 iskola és egyetem, 55 000 non-profit szervezet használja

– 1500 alkalmazott

– központ Sidney-ben, és Manila-ban, irodák San Francisco-ban

– cégérték (2020 június): 6 milliárd dollár

– Melanie Perkins a Canva vezérigazgatója és társalapítója 1,3 milliárd dolláros személyes vagyont halmozott fel, amivel 32 éves korában Ausztrália legfiatalabb milliárdosává vált.

Hasznos volt számodra ez a bejegyzés?